Logotyp
Logotyp
Sök

Felanmälan

Felanmälan

Innan du felanmäler

Det är viktigt att du kontrollerar din egen anläggning innan du kontaktar oss. Är det fel i kundanläggningen kommer vi att fakturera en avgift för besöket. Om du har uppfyllt nedan instruktioner utan att strömmen har återkommit så kontaktar du oss för bedömning. Alla våra planerade strömavbrott hittar du under Driftinformation.

Instruktion för felsökning, för dig som bor i hus eller villa:

1. Har dina grannar också problem med strömmen kontakta oss direkt, om inte – vänligen följ listan vidare.

2. Kontrollera jordfelsbrytaren och dina säkringar.

3. Kontrollera att symbolerna L1, L2 & L3 visas i mätarens display (se bild nedan).

4. Ifall något av tecknen på mätaren inte är synliga, byt dina huvudsäkringar/mätarsäkringar.


För dig som bor i ett flerfamiljs- eller lägenhetshus:

1. Kontakta din hyresvärd eller vaktmästare.

L1L2L3

Kontaktuppgifter

Felanmälan vatten, avlopp, el och fjärrvärme
Under kontorstid
Tel: 0651-760 750
Efter kontorstid
Tel: 026-18 22 39

Felanmälan och teknisk support för Bredband&TV
Alla dagar 08:00 - 22:00
Tel: 0651-760 730

Kom ihåg att alltid kolla eventuella Driftstörningar innan du felanmäler. Nedan kan du läsa om vad du själv bör kontrollera i din anläggning innan du gör en felanmälan.

Information från: Ljusdal Elnät AB

Ljusdal Energi
Björkhamrevägen 2 A

827 35 Ljusdal
info@ljusdalenergi.se