Logotyp
Logotyp
Sök

Felanmälan

Felanmälan

Felanmälan vatten, avlopp, el och fjärrvärme
Under kontorstid
Tel: 0651-760 750
Efter kontorstid
Tel: 026-18 22 39

Felanmälan och teknisk support för Bredband&TV
Alla dagar 08:00 - 22:00
Tel: 0651-760 730

Kom ihåg att alltid kolla eventuella Driftstörningar innan du felanmäler. Nedan kan du läsa om vad du själv bör kontrollera i din anläggning innan du gör en felanmälan.

Det är bra om du kontrollerar ett par saker innan du kontaktar oss. Om du har svar på nedanstående frågor, så kan det hjälpa oss att snabbare identifiera felet. Är ditt vatten missfärgat ber vi dig kolla på vår Checklista för missfärgat vatten, innan du felanmäler ditt ärende. Alla våra planerade avbrott i vattenförsörjningen hittar du under Driftinformation.

Instruktion för felsökning, för dig som bor i hus eller villa:

  • Har dina närmaste grannar vatten?
  • Är det dåligt vattentryck i hela huset? (glöm inte bort att kolla eventuella kranar på exempelvis källarplan)
  • När uppstod problemet?
  • Kontrollera silarna på armaturerna så att dessa inte är igensatta.
  • Har du kollat så att kranarna vid mätarkonsolen är helt öppna?
  • Är det något annat som ter sig avvikande?

För dig som bor i ett flerfamiljs- eller lägenhetshus:

  • Kontakta din hyresvärd eller vaktmästare.

Ljusdal Energi
Björkhamrevägen 2 A

827 35 Ljusdal
info@ljusdalenergi.se